blåsigt, vilken chock..

Ja, för här i finfina Skåne bjuder idag vädret på det så himla ovanliga.. Blåst och lite regn. Fast nu har man vant sig med det nästan. Efter en lång skoldag så stack jag ut i regnet med en lånad cykel till Tomelilla för att hämta mina ridskor och köpa lite mat. Vägen dit var ganska seg.. Motvinden gjorde ibland så att jag stog helt stilla, även om jag trampade allt jag hade på ettans växel. Trevligt! Mjölksyran var inte den skönaste där ett tag bara, men på något konstigt sett tycker jag om den känslan. Det betyder att man i alla fall gör något som är bra för kroppen i slutändan. Man får ut något av det vill säga. Så jag kämpasde envist på i jobbiga backar. Väl framme vid Ica så klaffsade jag in med stövlar, leggins och vinterjacka. Ahrå, här är man inte särskilt fin i kanten inte ;)
Jag fick köpt massa gott och välbehövligt och fick också äntligen med mig ridskorna hem. Vägen hem var jätte mysig! Även om det blåste ännu mer så var jag pigg och glad efter en energidricka. Så jag sjöng för mig själv allt vad jag hade, falskt och vackert som det ska och trampade på. Var framme på skolan igen fort. Hela turen tog 1 timma och 10 min. Skapligt!

Fick med mig kameraladdaren från Mellerud i helgen, så nu ska jag fota och uppdatera mer med bilder. Förhoppningsvis. Tog några på mitt nu väldigt ostädade rum :p


Som sagt, städat..

Gästsängen

Sovhörnan

Drakes sovplats

Jag, Cornelia ''Korre'' och Marie för någon vecka sedan.

Goa Pernilla '' Päär''



De var de få bilder som var värda att ladda upp. Ska gå ut och fota imorgon! Nästa torsdag så är det Skördefest på skolan. Blir kul det hoppas vi.

Ha det finers!



VAAA fiiint vårat rum är :d:D:D::D:D::D:D:D::D:D:D::D:D::D:D:D:D:D:Ö:D:D:D:D::D:D:D

2010-09-17 | 18:48:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback