Påsklov

Då var första dagen på påsklovet här (måndag) och jag njuter av vårsolen som äntligen kommit fram! Visst, den har varit framme några dagar i streck nu men då har det fortfarande varit minusgrader vilket det blev ändring på idag :) nästan så att man ska leta fram en bok och sätta sig längs husväggen. Med några filtar över och under så kan det nog bli riktigt mysigt! Undra bara om jag har någon duglig bok.. Jag och Nathalie pratade lite häromdagen om hur mysigt det är att sitta och läsa en bra bok, så jag ska ta och börja med det nu igen. Passar ju bra till våren! Första inköpet av bok ska bli Stephanie Meyers bok "The Host" som jag redan har iofs fast i engelsk text och det är lite för ambitiöst för min del. Har ni läst den? Har sett att det kommer en film baserad på den boken nu om någon vecka och boken brukar ju vara bättre än filmen.
 
 
Igår så var jag och pappa på en shoppingtur till Torp i Uddevalla. Sprang snabbt ut och satte mig i förarsätet i hans Volvo innan vi åkte, måste ju passa på att köra dessa fina bilar så mycket som möjligt nu när man är hemma ;) älskar verkligen att köra då! Blir liksom liiite annorlunda mot att köra min lilla Golf och det är en jätte bra bil det med, den gör allt jag ber den om fast med lite mindre effekt.. Där skiljer det rätt mycket, haha! Så om jag nu skulle vinna några miljoner som jag ofta drömmer om ska jag införskaffa en eller kanske till och med två volvobilar. En fullutrustad XC90, disel med värsta ljudsystemet och en C70 cabriolet. Så man kan variera sig med lite fläkt i håret till sommaren ;)
 
XC90
C70
Hade inte det vart rätt häftigt? Man får väl drömma lite ;)
 
Men åter till shoppingsrundan där jag som vanligt fick agera som stylist till pappa som inte är lika rutinerad på 2013 års klädstil som jag är. Men han blev riktigt tuff med sin lila skjorta, skinnjacka, brillz, stuprörsbrallor och converse. Tyvärr så missade jag att ta bild men han såg inte det minsta gubbig ut så tror jag lyckades bra! Hoppas att brudarna nappar nu ;) hehe.. Jag fick med mig ett par nya löparksor hem och gud, vilka skor! Haha trodde inte att skor kunde skilja så mycket som det faktiskt gjorde. Testade dem direkt när jag kom hem och det kändes som att man sprang barfota. Skorna som är från Nike väger ingenting är och smala så att dem sitter som en smäck runt fötterna. In lööve! Sen köpte jag även ett par andra skor från BikBok, svarta med inbyggd klack, skit snygga! Var dessutom halva priset så 299:- för dem. Sen på Vera Moda fick jag köpt en vit blus samt en pastellfärgad cardigan eller vad man ska kalla det. Riktigt nöjd! Ser så vårigt ut, man blir liksom glad :) på onsdag ska jag till Överby med Nathalie och Maria och kolla lite också, kan hända att jag köper lite mer färgglatt där! 
 
Igår kväll efter min springtur så åkte jag och hämtade upp Maria och körde till Nathalie där vi var lite mystiska och prövade slagruta. Kunde bara använda pendel då vi inte hade några bra pekare. Orkar inte förklara vad slagruta är då det är rätt invecklat, men gud så häftigt! Saker bara stämmer så bra och man ryser verkligen åt det. T.ex. (ni får tycka vad ni vill om detta, för det kan låte rätt weird för såna som aldrig testat) så frågade vi en del om våra skyddsänglar och vart dom satt i rummet. Efter rätt många frågor kändes det verkligen som man hade kontakt med han. Min skyddsängel är en han som ska ha hetat Anton född på 1920-talet och dog av en sjukdom på 1970-talet, 53 år gammal. Maria hade också en skyddsängel med sig i rummet och jag blåste på den platsen där hon tros ha suttit, strax efter detta kände jag en rysning genom hela kroppen och Maria frågade pendeln om hon hade blåst tillbaka på mig vilket hon hade. Man blir helt skraj! Sen så frågade jag min om han kunde ge Maria en rysning och om han ville göra det just då,  det kändes verkligen som att jag hade kontakt med han och precis när jag sagt åt han att ge henne en rysning så kollar jag på Maria och hon säger "Usch jag ryser..", jag blir helt tom och kastar pendeln åt sidan och både jag och Maria blir helt tårögda. Det var så häftigt!! Efter det var det rätt svårt att koncentrera sig på pendeln igen så vi gick över till annat trams, haha. Fick något konstigt syndrom så jag kunde inte sluta skratta, skrattade åt allt. Var så härligt :D
 
Så idag när dem andra vart i skolan har jag vart hos farfar och tvättat Tommys bil och ätit lunch. Nu ska jag däremot fullfölja min idé och sätta mid ute i solen en stund innan jag coh pappa ska ut och springa.
 
Ha en underbar fortsatt dag!


Spännande!
Vet du att jag, Lennart o Mormor ska på slagrute träff i Jönköping
Den 9-12 maj! Vi jobbar fredagen men annars ska vi vara med
Det är nästan så du skulle hänga på. Men du har väl mycket innan
student då. Men kanske nästa år
Kram

2013-03-25 | 22:14:00

Hej igen!
Måndag 13e maj har du tid för klippning
Fundera på det... Du kanske ska hänga med ändå?
Kram

2013-03-25 | 22:18:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback