oops.

Får nog ta och skärpa mig när det gäller uppdatering!

Den senaste tiden har innehållt;
Midsommar - Var först hos mormor med släkt och käka god mat (speciellt tårtorna!). Sen stack jag och Maria (♥) till Vita och träffade massa härligt folk resten av kvällen. Jag sov även där i ett tält med creepy folk och ganska tidigt på nästa morgon kom en äcklig 47-årig Tina in och ville ha sällskap. Uuuh! Så fruktansvärt läbbig hon var alltså. Jag hoppas verkligen att hon inte beter sig så i vanliga fall för då har hon allvarliga problem rätt igenom. Eller ja.. Hon har nog problem ganska säkert. Jag lyckades på något konstigt sätt somna ändå och sov riktigt bra :D
Drake bad & Maria visit - Nästa dag (lördag) så tog jag och mamma oss en tur till Bergsjön för att Drake skulle få sig en simtur. Men tråkiga som dem är där så hade dem stängt igen hela området runt vattnet. Men vi lyckades hitta ett hål som vi kröp under och Drake fick sig till slut ett lite mindre dopp (även jag). Han var inte sån att han sprang raka vägen till vattnet och hoppa i, utan detta gick försiktigt ett steg i taget. Men efter ett tag så var han iaf i med vatten upp till halsen. Så efter några fler besök där så ska ni få se på vattenhund ;)
Senare så kom kära Maria hem till mig. Ganska sega efter gårdagen kan man säga att vi var, men va fan? Kul kan man ha ändå! Och kul blev det hörre ni.
Bäsbesök x2 - I tisdags kom en go liten bäs upp till mig efter att jag ridit goa Lukas, jobbat och badat med pappa.. Hon stannade över natten åkte senare på onsdagen efter en mini ridtur. Sen så dök hon upp här hemma igen i söndags. Shit! 2 ggr på samma vecka är inte illa Bäs ;) Bättringsvägen har startat. Busiga som vi är hämtade vi upp vårat hederliga tält och satte upp det. Drake ville sjääälvklart vara med och flög rakt in i tältet när det var uppe och sprang sen ut igen.. Bara det att han missade utgången så han hoppade på ngt konstigt vis snett ut så att han landade på ena tältpinnen som håller upp tältet. Pinnen gick sönder och tältet bara fjooong. Så vi fick ta till tejp och med lite fix så var tältet uppe igen. Hehe! Nästa dag så stack vi och bada eftersom att solen är så jävla het ;) Men vattnet var inte lika hett.. Vanligtvis hade jag ballat ur och vart en mes på land. Men samma sak som hände dagen innan med pappa så bara jag hoppa i! Det är ju sköönt när det är så kallt har jag kommit på. För man får en kick vilket gör att man vaknar till och blir pigg. Wie! Sen låg vi på bryggan i en evighet och matade fiskar med skorpor. Bäs följde även med till jobbet och fick känna på lantlivet på riktigt :D Goodi work

Det var en snabb sammanfattning av mestadels helgen. Sen har jag ridit en massa och tränat Drake. Yes. Nu ska jag ut och rida Lukas.
Ska dra en bloggis snart igen. Promise!
Ciao





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback