sjukling - for a day?

I hope so.. Hatar att ha feber, för det mesta iaf. Ibland kan det vara skönt, för man sover gansa så gott när man väl somnat. Och sover det gör man ju i stort sett hela tiden när man har feber. Inte lätt när det är svårt inte. Får hoppas att det inte är samma imorgon igen. för så har vi profil hela dagen och det vill jag inte missa. Fast segt att börja 7:30. Det är stalltjänsten som är det stora minuset över dagen. Kul att springa runt och mocka liksom. Men man överlever det med. Jag saknar min lilla Jojjen och finfina Lukas. Så här lång tid ifrån att rida har jag nog aldrig varit och det är så jobbigt. Man känner hur musklerna försvinner och ååh.. Saknar allt! Så himla kul. Såg när dem red förut intill vägen. Jag ville bara ha Jojjen där och känna hans fina steg under mig. Elegansen när han flyger fram. För det gör han verkligen, flyger. Allt ser så lätt ut med Jojjen. VILL tillbaka i tiden och få chansen att leva med dig igen. Fast allt handlar egentligen inte bara om Jojjen. Jag saknar själva ridningen också. Har ridit i stort sett varje dag i hela mitt liv och nu tog det bara stopp. Det är inte det lättaste! När jag får en chans ska jag skaffa en häst igen. Det har jag lovat mig själv. Tänker inte ge upp allt jag lärt mig och levt för. Det är det enda som jag faktiskt känner mig bra på. Gjorde det iaf tillsammans med Jojjen. Vi var ju ganska oslagbara där ett tag. Eller jag kände mig iaf det! Kunde rida honom helt med hjälp av vikten och.. Äh nu har nog de flesta ohästintresserade slutat läsa? Aja.. Ni fattar kanske i alla fall att jag verkligen saknar allt inom häst. Varför skulle Jojjen behöva vara så liten? Tänk om han vore större.. Då skulle han ha stått nära mig nu vill jag lova. Även om någon sa emot så skulle han få ha följt med mig hit till Bollerup. Som jag nämnde tidigare i texten så ska jag verkligen skaffa mig en häst igen när den chansen dyker upp. Nästan så att jag skiter i vad föräldrarna mina säger och det låter bortskämt.. Men jag älskar ju detta. En passion i mitt liv.

Och jag älskar min lilla Drake! Han gör livet ljusare :)

Nu har jag babblat om mitt.. Hoppas ni alla mår bra!
Peace


Han ser klenis ut där ;p



God natt!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback