redan oktober?

Fy vad tiden bara rinner iväg! Det är redan oktober och löven faller ner från träden utanför fönstret.. Kändes nästan som igår som vi körde ner flyttlasset till skåne i mitten av augusti, samtidigt känns det som en evighet sedan. Tid är något som man måste ta vara på och det är då verkligen inte lätt! Man försöker leva i nuet men samtidigt längtar man hela tiden framåt till nästa roliga evenemang eller bakåt på de härliga minnen som man aldrig kommer få tillbaka. Usch vad livet är invecklat egentligen.. Förutom på sommaren då man verkligen släpper alla bekymmer och bara njuter av varje dag. Så ska det vara året om!

Vad har jag sysslat med senaste tiden då? Kan ju säga att jag haft fullt upp.
Inte haft en enda ledig helg sen jag började här. Det har mest blivit festligheter så som höstfesten och igår var det 18-års gille för Per & Emil. Riktigt trevligt! Det roligaste var nog strippan som kom som en present. Haha!

Under vardagarna är det mest plugg och ridning som gäller. Nu har jag lärt känna Kakie lite mer så nu utvecklas ridningen en hel del. I fredags var ägaren till henne här och kollade på när vi tog oss an ett dressyrpass i ridhuset. Det gick helt okej och igår så red vi ut en sväng i solen, då gick hon som en klocka och lyssnade fint på hjälperna. Ser verkligen fram emot att fortsätta utvecklas uppåt med henne :)

Nu på onsdag ska vi iväg på breeders på Flyinge. Stannar där tills på söndagen. Ska bli riktigt kul! Se alla snygga hästar och ha massa kul med bolleruparna. Nästa helg igen (v. 41) ska jag med Marie till Malmö och v. 42 tar jag tåget mot Norrköping och tillbringar helgen där uppe hos min kära mamma. Sen är det ju bara en vecka kvar till höstlovet! Så veckorna framför mig kommer bara swischa förbi :D

Hoppas ni alla har det bra och lever livet.
Peace,




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback