Bal 2013

Och då var gårdagen med bal och allt därtill över. Så lång väntan och så mycket förberedelser och ändå så försvann dagen snabbare än snabbast. Hitta balklänning, fixa frissan, facet, skor och ja, allt vill man ha på bästa vis. Man vill känna sig sådär härligt fin som man sett de andra vara tidigare år.  Och det kände man sig faktiskt. Efter att håret och sminket blivit klart kände man sig fin redan då och sen när man fick på sig klänningen också så var det prima skinka! 
 
Vi började med att fotograferas vid borggården ett bra tag innan skjutsen i form av en hummer limousin dök upp. Så himla fräckt! Visste att det skulle kännas häftigt, men inte såå häftigt! Sedan när vi kom fram till Kronovalls slott så klev Markus ut först och jag efter. När jag precis skulle resa mig ur limon så smattra det till för där satt en fotograf för Ystad Allehanda. Så delar med mig av en länk med artikeln ;)
 
 http://www.ystadsallehanda.se/tomelilla/article1891659/Studenter-redo-for-partaj.html
 
Sedan så var det ytterligare fotografering vid slottet och sen mingel ett tag innan förrätten serverades, följt av huvudrätt och efterrätt. Snacka om att fylla magen, men gott var det! Vi satt till bords i någon/-ra timmar innan vi förflyttade oss till festvåningen där det var dans till Ystads Rockorkester. Efter att ha gått dansträning så kunde man iaf vals och foxtrot utan problem ;) När klockan närmade sig 01 så kom skjutsen tillbaka till skolan, väl på skolan igen så bjöd Gunnar på nattamat. Så skjukligt gott!
 
Blev alltså en riktig top notch kväll!
 
-
 
Sådärja.. Får ju försöka dela med mig så mycket som möjligt ;)


http://www.youtube.com/watch?v=7ZYGyCPVwo4

2013-05-23 | 23:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback